Sunday 19 February 2012

kadang diam itu perlu

Assalamualaikkum. hyep korang !hope sume nyer sihat .
yup .. there's no wrong for us for do silence . . .
this because there have pro and con's jugak kan. . . 
mesti semua punyai pengalaman masing kan tak kesah lar family prob, friendship or coupling nih. . .
masing-masing mesti punyai pendapat sendiri, yup mcm sy jugak. 
even we are hurt more btw i think silence is the best way . . .


this is why i said that 

bukan kerana aku takut akan kebenaran, cuma jika bila aku berbicara aku takut hatimu akan kecewa kerana KADANG DIAM menyelamatkan keadaan . . .

KADANG DIAM lebih bererti dari bicara yang kadang kala  mengelakkan daripada terlepas cakap . itu dinamakan menang dalam diam tanpa kite perlu melontar kata2 yang tersinggung persaannye...

kerana KAMU KESAYANGANKU  kerana itulah aku biarkan saja aku dipersalahkan.bukan aku takut kekalahan tapi aku lebih takut kepade KESANNYE. . .

KADANG AKU DIAM bermaksud aku mengakui kesalahanku .Memang di luar banyak bicaraku tiada pangkalnyer. petahku berkata kadang tidak membawa maksud yang mendalam ..tetapi kadang aku diam tidak bermaksud ku kalah tetapi memberi satu ruang pada satu kata-kata yang amat pedih didengar supaya aku kenal hati budimu. . . 

kalau ader yg berkate sombong, kalau ader berkate cili , kalau ade berkate lupe, kalau ader berkate penting diri, kalau ader berkate buang , kalau ader berkate tempoh , kalau ade berkate ikut diri 
 
BIARLAH dan TERUSKANLAH dengan sabar
walhal hati sendiri yang tahu
walhal perbaiki lah diri
walhal kuatkan hati , iman
walhal senyumlah selagi ia boleh menam bah pahala  :)  me : NF

ok lah guys, girl 
itu aje nk shared. . .
kadang penulisan merungkai segala jiwa yang tak terluah . .
btw diingatkan yang ditulis ni tade berkenaan dengan sesape pown. .
tak nak pulak sy kalau ader yang terase hati ,mintak maaf semua. .
ini sekadar nukilan buat entry di kala petang. 
ok, wassalam . . .

No comments:

Post a Comment